Kvackiska

Hehe, ingen träning. Mamma & pappa var tvugna att åka till bauhaus. Tittar på mina omdömmen. Det är ja eller ihög grad (eller ej bedömt) som gäller 8) Min mobir fortsätter att muppa sig. det märks att det är vår, jag bara vet det på morgonen, låter det konstigt. Jo det är väll lite det. För ett tag sedan berättade Salsa för mig om kvackspråket eller kvackiska som det också kallas och jag tycker att det är hög tid att ni också lär er det:

Regler

Ordet skall alltid börja med K bokstaven skall vara densamma som i orginal-ordet. Bokstaven B blir ett V eller K - oftast finns undantag. Om andra boksstaven i ordet är I översätts inga I för de är fridlysta. Slutas med ett V, A, K eller I. Så ordet "Busted" blir Kuvkav, "Fredrika" blir Krvekiva, "Alexandra" blir Klakvata, "Gosan" blir Kovak och Mickis blir Kivvik. Fattar ni?
 

Vad blir era namn/smeknamn på kvackiska????

Kommentarer
Postat av: tova

blir mitt namn kova??

2010-04-29 @ 20:26:39
Postat av: The famous Salsa

nepp, det är för likt ditt namn så Kovak - bestämmer jag ;)

2010-04-29 @ 20:51:21
URL: http://micci.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0