Japp nu bloggar jag inte igen på några dagar

eller veckor :0 Jag fixade mina naglar idag:

rätt bra för hemma gjort eh?
Ha ett bra påsklov!


Skummt inlägg:

Vill. Läsa. Måste. Packa. Göra. Läxor. Också. Ändå. Sítter. Jag. Med. Facebook. Och. Bloggen. Och. Lyssnar. På. Musik. Har. Jag. Glömt. Något?

The pyamas-linne

Har köpt en ny pyamas. Men linnet som jag köpte till tycker jag alldeles för mycket om så jag ska andvända den för dagligt bruk istället för att sova i den. Jag får ta en T-shirt istället ;)


En totaly awsome låt!

Lyssna när ni har tid, jag rekomenderar den verkligen:





Kate Voegele med The devil in me

Awsome

Om ni inte vet så ger de ut rabatthäften vid fridhemsplan. Alexandra hade typ 6 st? Så jag fick tre akademibokhandels-rabatter (20%) och hade en egen så jag köpte fyra böcker idag: Jag har redan "den skarpa eggen" i serien - den mörka materian men jag köpte Guldkompassen och Bärnstenskikaren (på svenska) i den serien så den serien är klar ;) jag har redan läst dem men ändå. Så jävla skön kännsla man får när man har en hel serie hemma. Jag köpte också Harrry Potter & Fenixorden (på svenska), jag saknade den och den flammande bägaren på sv men nu har jag iaf den. Jag köpte också en del 6 i Han som föddes att möta mörkret (vargbröder) - Vålnadernas berg den måste ha kommit ut nyligen för jag har inte sätt den förut. Jag har också köpt ett nytt linne, jag letar fibrilt efter in ny pyamas, måste hitta en imorrn!!! Awsome...


Hej

jag har kännt mig stressad de senaste dagarna utan att riktigt ha någonting att vara stressad över. Does it make sense? Nej skulle inte tro det. Bör packa inför spanien imorn. Den här veckan har det vart en aktivitetsdag och en tjejkväll i skolan. Jag såg Kissie på åhlens idag, skojs.

Edit: ok, kan inte sova. Spotify muppar sig men det finns en sak kallad youtube iaf. lyssnar på yellow av coldplay ;) Idag såg jag filmen along came polly igen. Den är bra. Kanske är det resefeber jag lider av???

kollokollokollokollokollokollo

Jo juste jag ska på kollo i sommar, Granvik, filmkollo. Jag åker med lillasyster Fredrika. Det är någonting-14 år så det är min sista changs att gå där. blir jobbigt med småungar så jag hoppas bara att det är någon i min ålder där. Jag har vart där en gång before och jag tycker om det. Idag har inte mycket hänt. Skrev en "måste läsas"-lista och en "böcker som måste köpas"-lista innan jag gick och la mig i går. Den fylls på konstant.

And the pictures


Frida och amina:

Lovisa och tova:


Japp så mycket mer var det inte

Sats

Vart på sats och tränat. Efter åt drack jag en sån där vitamin dryck, de nya. Jag drack Drakfrukt :)   (den orange-röda) Jag har tappat blogglusten men jag hittar den nog snart igen ^^

Romme

Igår var vi i romme, det var jätte kul!
Försöker lägga upp några bilder men min darto muppar sig. Desperate senare. nu måste jag städa mitt rum :(

onsdag blir torsdag, torsdag blir fredag, fredag är det nu

MOBILBLOGGAR IGENm DETÄR DARFÖR MIN MOBIÖL MUPPAR SIG SÅ MAN VARKEN JAN SKRIVA MED SMÅ MBOKSTÄVER OCH SUDDA STAVFEL M.M DETTA HAR HÄNT:  ONSDAG - JAG HAR BÖRJAT PÅ EN SPORT, FAST SPORT ÄR ATT TA I, JAG HAR BLIVIGT MEDLEM PÅ SATS, OCH MÅSTE GÅ OCH TRÄNA MRED MINA FÖRÄLDRAR TYP 2 GGR I VECKAN. MEN DAET HAR ETT PLUWS OCH DET ÄR ATT MAN KAN TITTA PÅ TV PÅ VISSAMASKINER. TORSDADDG -  VI GICK PÅ 65ÅRS FAST, MIN PFARFAR FYLLDE ÅR. VI GICK PÅ RESTURANG, EN ITALIENARE SOM VAR JÄTTE MYSIG.  TILL VÖRÄTT FICK VI VITLÖKSBRÖGD TILL HUVUDRÄTT FICK A, NE BESTÄLLDE JAG GNOCCI :) TILL EFTERRÄTT FICK JAG KOKOSGLASS SOM VAR JÄTTE GOD!!!! DEN SERVAERDES I ETT HALVT KOKOSNÖTSSKAL MED EN PLUPP AV MÖRK CHOKLAD I MITEN. THE PRESEMT -  JAJUSTE JGISSA OM JAG VAR MÄTT IGÅR! AJA NU SITTER JAG I EN BIL OCH KOMMER ATT GÖRA DET I DE NÄRMSTE 4 TIMMARNA.  JAG ÄR PÅ VÄG TILL BJÖRKEBY I SMÅLAND DÄR MIN FARFAR OCH FARMOR BOR. UPPSKATTAR OM NI ORKADE LÄSA ÄNDA HIT!

Björk-meriott-happy birthday mum!

Mamma fyller år idag så vi var ute och åt på en resturang. Den var på det nya hotellet i snöflingan. Hotellet heter Meriott (stavning?*) men resturangen heter "björk". Jag beställde majs-nånting-kycklingbröst med potatismos. Det var jätte gott, mycket godare än vanlig kyckling. En majs-nånting-kyckling blir bara matad med majs. Skillnaden märks. Till efterrätt beställde jag chokladfonte eller nått sådant. Det var något som verkade som en varm choklad muffins med en kula vanilljglass med krokant på sidan. Det var också hjortron och drömsmulor på talriken. Ni vet smulor från kakan drömmar. Det var jätte mysigt och jag rekomenderar stället. Fast jag har ingen aning om om det var dyrt eller ej.

Huvudrätt: Hade redan börjat äta när jag kom igåg att ta bilden.



Efterrätt: Samma där.



Ser kanske inte så jätte gottt ut men det var det.
Så här var "utsikten" där jag åt (skakade på handen så bilden blev suddig )= ) Det är björkar där i mitten. O pappas axel till höger.


Catching fire

Jag har lagt Eragon åt sidan, jag menar jag hade bara kommit ett par sidor så det skadar väll inte. Istället läser jag "Catching fire" - andra delen i The Hunger Games. Jag fick gå i 3-4 butiker innan jag hittade den på engelska. Först gick jag till den stora på hötorget, där fanns den inte. Då gick jag till bok-skotten som ligger mittemot. Gissa... Då gick jag till den andra mindre akademibokhandeln på hötorget. Den var vattenskadad så man kom inte ens in. Då gick jag till the pocket shop där jag hittade den, at last!



Jaaa... mitt skrivbord är ganska stökit.



P.s: Spara er besväret att gå och leta efter gratis grejer på T-centralen, jag kollade noga men kunnde inte hitta nått. Ni vet kvinnodagen och allt...

Mamma 47 + I Lööööv The hunger games.

Okej snabbt nu. För några dagar sedan läste jag ju ut narnia. Jag har simsat hela veckan men strax efter jag avslutat narnia började jag ju med The hunger Games (på engelska om nån undrar). När jag hade läst lite i dem så simsade jag inte en enda gång på 2 dar, jag bara läste. Jag avslutade den i förmiddags och jag ÄLSKAR DEN!!!♥♥ Rekomenderar den till alla som någonsin funderat över den. Nu läser jag om Eragon trilogin (arvtagar-trilogin eller whatever) för jag kommer inte ihåg så mycket av de två första böckerna så skulle jag börja på treean skulle allt bli a mess. Mamma fyller år på tisdag men hon är inte hemma då så vi ska sjunga för henne i morgon bitti. Men vi hade en liten fest idag (hon fyller 47). Gästerna var: Mormor och Göran med hundarna Candy och Tindra, Morfar och Gunsan, Petra och Bossen med deras 4:årige son Mattias (Bossen heter igentligen Peter Bos, men Peter och Petra? nae alla kallar honnom Bossen istället, efter hans efternamn). That's prittey much it

Narnia FINISHED!!!!!!!

Åkte lite skridskor idag och jag avslutade Narnia-böckerna!!!! Slutat var lixom: OMG, OMG, OMG!!!! Seriöst det var typ värt att läsa alla böckerna för det slutet (gå nu inte och läs bara slutet >:|  ) Nu har jag påbörjat The Hunger Games.

Orkar. Inte. Blogga.

... under sportlovet. Jooooo, lita kanske. Kom hem från morf å guns idag. Igår var vi på naturhistoriska museét. Mysigt

RSS 2.0