Orkar inte gå och lägga mig

Det är dags att packa för morrondagen, borsta tänderna osv. Men jag ORKAR INTE! Jag ligger ju så bekvämt här i soffan... Jag har faktist börjat skriva drömdagbok. Men det går inte särskillt bra för jag her bara drömt helt ointressants saker eller typ tvåsekundersdrömmar. Jsg drömmde typ at gosis hade en röd klänning på sig, slut på drömmen. numera är ingen som Min dröm som var lite speciell... Jag måste väll dra mig till sängen, Snart  ;)

21:27

igår var vi på badhuset. Det var väll skojjs. Jag bastade, bastar man mycket innan sommaren så faller mycket gammal hud av och man blir lättare brun ;) Vi åt scones till frukost och typ kvällsmacka, det blev tidig middag igen. Johanna och Simon har gjort slut! :( Vi får hoppas på att det inte blir några pinsamma tystnader i sommar... Jag ´gjorde en snögubbe idag! Nästan... Jag gjorde två snäbollar la de på varann - sen gick den sönder. vi var ute på båten och så åkte vi förbi landet, bara för att kolla att allt var lungt... det var det. Ajöss

,

Stör mig lite på det faktum att vi kunnde ha haft sovmorgon till halv 11 idag. Idrotten var inställd. Men vi åkte lite skridskor ändå. Johanna och Simon har nog gjort slut - på Johannas OCH Simons fb står det "singel" det gjorde det inte förr... Måste fråga henne sen.


-

Har märkt hur stor betydelse musiken har fått i mitt liv... Jag funderar på att börja skriva drömdagbok, ni vet man skriver ned vad man har drömmt varje morgon. Jag tycker mycket om att lyssna på andras drömmar så då kan jag ju tyå gå tillbaks och läsa mine egna gammla ;) Jag har typ blivit simsberoende igen. Japp nu tänker jag spela sims, vi ses!


Ingen rubrik

Idag har jag chattat med Amina. Jag försöker få några läxor gjorda men det går inge vidare. Vid maten sa pappa: Alla ungarna i vår familj har talrproblem (eller nått i stil med det för jag lyssnade inte så noga) Fredrika mummlar och talar jätte lågt, Alexandra sluddrar och Micaela talar inte alls. !?!?!?!?!?!?!?!?!? jaaahopp. Nu är det ju dags att tänka över kollon. Det har jag gjort ocg gång på gång återvänder mina tankar till Granvik - det bästa kollat jag någonsin gått på. Så jag började tänka på de som gått där. Bla Amy. Nästa dag (idag) addar hon mig på fb. Telepati? Vi hade inga gemensamma vänner lr nått. Hon frågade om jag kom igåg henne, det är ju trots allt 4 år sedan. Det gör jag...  Måste nog försöka göra läxorna igen nu...

Bläääää!

Idag vaknade jag kl kvart i 1!!!! inte så konstit igentligen med tanke på att jag gick och la mig halv 3. Jag har precis badat. Jag läser ju narnia böckerna just nu men de är inte så dåliga som jag kommer ihåg dem (läste 1 och halva 2 i lågstadiet). Idag skulle jag ju skriva om den värsta fikan jag någonsin ätit (okej det var inte sååå hemskt) ska jag börja med bilderna?












Japp det var lychee (en frukt) géle och någon konstig saft - grönt te med basilikafrön! Det var jätte sött och dedär fröna ser ju ut som grödägg! BLÄÄÄ!


BÄSTA FIKAN I UNIVERSUM!

Som rubriken lyder... jag åt sådana där havrebollar och hemmagjord chalatte (smakar nästan likadant som köpt) önskar jag hade en bild men jag har ju redan ätit upp... Ska bärätta mer om fikan igår - UNIVERSUMS SÄMSTA FIKA! hahaha men jag berättar om den imorn för jag har bilder. Kan inte lägga upp bilderna idag =P

Why?

Jag hittade en acustisk (*stavning?) låt av en känd artist. Det är lite ovanlingt (acustisk betyder att det inte är några förstärkare eller mekansiska ljud ((fan vad dålig jag är på att förklara)) det är dock en till som sjunger ibland i refrängen). Tycker hon weilar (*stavning?) ibland och det stör mig men jag ÄLSKAR refrengen! Det är Why av Avril Lavinge - VAD TYCKER NI OM DEN?
 


Skärsår

Idag när jag skulle skära bröd så slant jag med kniven och fick ett djupt sår i fingret. Det fick plats en hel tagg! jag kanske inte ska lägga upp en bild på såren men här kommer en med plåster på:

Oh yeah! Super-sexy super-töntigt Hello Kitty plåster!

Alla utom jag å Lollo har slutat på badmintonen! tumme ner.
Jag har börjat bli simsberoende igen...
Nu ska jag gå och reta Salsa för att hon har utegångs förbud, moahahahahahahaaa... (im evil☻)


skruvad dag

INGEN GILLAR ONSDAGAR! PÅ ONSDAGAR ÄR DET INTE HELG OCH  DE DAGAR SOM MAN KAN PRATA MED KOMMPISARNA OM SIN HELG (MONDAG + TISDAG) ÄR ÖVER. DET  DAGEN DÅ TANKARNA OM TATT DET ÄRR EN HALV  SKOLVECKA KVAR VÄLLER ÖVER  EN.  JAG SATT MED DE ANDRA UTANFÖR SO-SALEN OCH SKICKADE FIMUSIK TILL OLIVIA. VÅR LÄRARE CILLA ÖPPNAR DÖRREN OCH JAG, OLIVIA, ESTER OCH KARIN GÅR IN. JAG LYSSNADE INTE RIKTIT MEN JAG TROR ATT HON SA ATT HON SKULLE GÅ OCH HÄMTA EN SALK . SEDAN SAHON VÄLDIGT TYDLIGT ”VÄNTA HÄR”OCH STÄNGDE DÖRREN. VI SATT OCH BYTTE LÅTAR (TICK TACK TICK TACK) TIDENGICK. NTILLSLUT BÖRJADE JAG-VI UNDRA VAR HON HADE TAGIT VÄGEN. NÄR  VI HADE SUTTIGT I 25 MIN BÖRJADE VI LYSSNA MOT DÖRREN FÖR ATT SE OM VI KUNDE HÖRA NÅGRA BEKANTA RÖSTER. DET KUNDE VI INTE SÅ VI KIKADE. KLASSEN VAR INTE DÄR PCH DET VAER INTE CILLA HELLER. MEN VI VAR I RÄTT KLASSRUM. OCH HÄLFTEN AV LETIONEN HADE GÅTT SÅ VI KNACKADE PÅ KLASSRUMMET BREVID, MEN INGEN KOM UT. DÅ SKICKADE VI ETT SMS OCH DE VAR I KLASSRUMMET ÄNNU EN DÖRR BORT. CILLA BAD OM URSÄKT FÖR ATT HON HADE GLÖMTBORT OSS SEN SATTE VI OSS MED RESTEN OCH TITTADE PÅ EN FILM. NÄR LEKTIONEN VAR KLAR SÅ TITTADE JAG PÅ KLOCKAN OCH JAG SVÄR PÅ ATT DEN VISADE 4! SÅ JAG FICK SPRINGA NED TILL AF (NU VET JAG ATT DET TAR 8 MINUTER FÖR MIG ATT KUTA DIT). NÄR JAG KOM UPP TILL KLASSRUMMET SÅ VISADE KLOCKAN PÅ 3 OCH VI SKA BÖRJA OM EN HALVTIMMUA. NU VÄNTAR JAG PÅ ATT DE 30 MINUTRARNA SKA GÅ GENOM ATT SYSSNA PÅ MUSIK OCH SKRIVA DETTA...


redigering : sorry för eventuella stavfel. hi slutar tidigare nu =) bara en trekvarts lektion. (Jag fick spara som utkast)

Chai

Efter skolan idag så gick jag och några kompisar ned till espessohouse. Jag köpte en chai latte med extra smak av choklad. Nu har jag druckit: Neutral chai, karamell chai, vanilj chai, choklad-sirap chai, (annan)choklad chai. Återstår: Hasselnöt, irish cream, kanel.

neutral = väldigt god
Karamell = min favorit :)
Vanilj = sötare än neutral, vilket inte behövs för den är redan så söt. Fylligare smak.
Choklad-sirap = smakade typ likadant som karamell
Choklad = Gör att den är mycket mindre söt. Men jag föredrar de andra.
Hasselnöt = Jag är alergisk mot hasselnötter men har jag  prövat med extra kanel och irish cream så ska jag köpa en ändå.
irish cream: har för mig att det ska vara arkohol i det. Det stämmer nog inte (irrobang).
Kanel = det är redan kanel i.

Nu har jag simmsat en stund och ska fortsätta med det!

Sims

nu har jag spelat sims och gjort läxor hela kvällen. Till middag fick jag spagethi med köttfärs (observera att jag inte skrev köttfärsSÅS) Nu härmar jag Lovisas idée att lägga in en simsbild. Den här är på en av medlemmarna i familjen jag spelar på = en väldigt lyckad sim:

okej jag vet den har en wirdo min men utan den var den väldigt fin.

Nä, nu ska jag gå och lägga mig, vi ses!

mormor göran och rickard

HEJ BLOGGEN! ÄNNU ETT MOBILUINLÄGG PÅ GÅNG. VI ÄR GEMMA-HEMMA HOS MORMOR OCH GÖRAN FÖR GÖRAN OCH RICKARD FIRAR SINA FÖDELSEDAGAR.  VI HAR VART HÄR IFLERA TIMMAR NU. HUNDARNA ÄR SUPERSÖTA SIOM VANDLIGT. IGÅR SÅG JAG FYRA FILMNER! JAG SÅG: LITTLE MISS SUNSHINE (JAG FLÖRSTÅR INTE HUR MNA KAN TYCKHA ATT DEN ÄR ROLIG, DEN ÄR JHU TRAGISK RAKT IGENOM) , BRIDE WARS \(JAG HAR SÄTT DEN FÖRR- DEN ÄR  RÄTTF  Ä   FÅNIG) BEWITCHED (DEN VAR HELT KLART MIN FAVORIT FILM I 3:AN, DEN ÄR EN KLASSIKER)  SPYKIDS (ALEXANDRA KOM HEM OCH DÅ VILLE HKON VARA MED OCH BESTÄMMA - MEN VI KUNNDE UNTE KOMMA ÖVERENS  OCH DÅ SA HON " OMVI INTE BESTÄMMER OSS SNART SÅ FÅR VUI TITTA PÅ SPY KIDS! DET KUNTDE VI FÖRSTÅSS INTE  SÅ DET FICK BLI DEN) MÅSTE GÅ CIAO!

gympaaa - mobilinlägg = tumme ner

idag utanför träslöjden försökte jag skriva ett inlägg... ni ser ju hur det gick - jag kunde inte backa så klickade jag på fel knapp så blev det kvar där. men jag ska kanske fortsätta där jag slutade. Alltså vi hade vollyboll och ur högtalarna kom dendär musiken man har höt nästan varje gympalektion sedan ettan. Jag sjöng med i mitt huvud - jag tycker inte om låtarna med det blir ju så automatiskt. När det var ca 15 minuter kvar på lektionen frågade
Minna-Sofia om vi ville hjälpa henne med en video som hon skulle visa upp för sin lärare (obsrvera! jag sa SIN inte SINA en enda person skulle se den). Hon pluggar ju till att bli idrottslärare. Det var jätte få som ville hjälpa henne - typ ingen i vår "grupp" ville hjälpa henne till bättre slutbetyg. Jag förstår inte det, det är verkligen inte deras stil! Jag var med iaf. Måste dunsta - vi ses!

första mobilinlägget

SIITTER HÄR UTANFÖR  Trä S LÖJDEN  OCH SKRIVER MITT FLÖRSTA MOBILINLÄGG. (OM NI INTE HAR SÄTT DET ÄN SÅ HAR JAG LITE PROBLEM MEDSTÖORA OCH SMÅ BOKSTÄVER)  KILLARNA VAR JÄTTE STÖRANDE PÅ SO:N.  PÅ  IDROTTEN IDAG KÖRDE VI VOLLEYBOLL IGEN -NU BÖRJAR VI

bad

har precis badat i 2 timmar!!!!! jag gjorde läxorna (jag gjorde en halv läxa) och jag läste ut min bok (men ändå har jag fortfarande massa sidor kvar) glee börjar snart ska se det. Filip åt ett äpple på lektionen igår (eller var det i förregår?) han frågade Anette (matteläraren) om det var ok, hon sa ok men att det kunnde finnas äppelalergiker. Detta hörde jag och jag satt bakom honnom så jag sa: andas inte på mig! han vände sig om och sa Va?, då fick jag god lust att låtsas att jag inte kunde andas men jag sa istället: jag är äppelalergiker. han sa Är du äppelalergiker? (duh, jag sa precis det) då sa jag: men det är inte så farligt men andas inte direkt på mig. det ska jag inte göra, men efter att han hade vänt sig bort mådde jag dålit fast det gick över över en knapp minut.

Tyskan flyttad

Min tyska ska vara på onsdagar istället för på måndagar 0.o jag tror jag kommer sakna att ha den på måndagar men vem vet...


Kollo?

Nu har kollokalendern (eller-vad-det-nu-heter). Jag ringde Anna (min bästis) och hon sa att hon inte hade någon lust att gå på kollo , då sa jag att om vi ville gå på granvik skulle vi göra det nu för dethär är sista året vi får gå (14år och neråt) Och jag sa att jag hade Jäääätte lust att gå på kollo eftersom jag inte gick förra året. Då sa hon att hon skulle tänka på det. Igår köpte jag en halvliters ben&jerry - half-baked (jag brukar inte gilla den men jag villa ha deg-bitarna men jag var jätte sugen på choklad sååå). Sa jag förressten att jag åt sniglar i fjällen? SNIGLAR!!! De var faktist inte så illa smakade mest vitlök och konsistensen var... Vem försöker jag lura, de var FÖRFÄRLIGA! Jag åt typ 3 av 6 och försökte få alla att smaka (alexandra tog en, freddi tog en, mamma tog en). Men jag e stolt för nu kan jag iaf skryta med att jag har gjort det. Jag såg "Hide and seek" igår åxå. scaryyyy... lite tråkit för jag visste redan vem Charlie igentligen var (salsa berettade). Efter den satte jag på "happily never after" den var animerad men skojj så jag lugnade ner mig.





come out, come out WHATEVER you are >:)   <--onskefull smiley

gammla inlägg

Kollade precis på några av mina gammla inlägg... Jag skrev bättre då än vad jag gör nu inte sant?

Bilder från skidsemestern



Maxis födelsedag:






(HA! så ser jag åxå ut på morronen: )



(jag svär på att det redan var vakna men låssades såva när vi kom in!)



Sömntuta! men fan det är ju jag:



Taget av Salsas nalle genom fönstret:



Den här e fin:



Freddi:



Titta på träden!:



Maxis tårta han har själv satt ut blåbärna(omsorgsfullt, typ en halv minut imellan varje blåbär, jag trodde aldrig att han skulle bli klar)  :



Look at the view!



Vi var i björnriket



Vi värmer oss lite:



Pulkaåkning (kolla sofies reflexer! o snöflingorna) vad muppig jag ser ut med den där halsduken - den var varm och jag visste inte att de hade med sig en kamera, hade jag vetat det hade jag tatt på mig nått snyggare:









Här leker vi charader (har bara en bild) men vad i hela världen föreställer hon?


20:40

Idag har jag bara slappat. Jag har inte ens tagit av mig pyamasen och jag har fått en konstig kännsla av att jag är sjuk? troligt vis för att jag inte gör något när jag är sjuk och jag har inte gjort nått idag heller. Jag har inget att läsa :( köper kanske nått imorn - hade planerat att göra det idag men allt har ju stängt. Vi har sätt på fem avsnitt av Ugly Betty (sesong 2) Konstit att tänka att det är skola iövermorron.

musiklista

Jag snodde freddis ipod under skídresan och när jag väljer låtar så går jag först in på artister. Sen spelas alla låtar av artisten så därför finns det bara en artist och jag orkar inte skriva det hela tin såå... Den här gången är det Avril Lavinge. Låtarna: when you're gone - Girlfriend - Sk8er boy - keep holding on - The best damn thing och complicated, är alla bra men jag orkade inte placera ut dem. (ja, jag är medveten om att dessa är gammla)

1. Fall to pieces



2. why (den är acustisc ((*stavning)) = skojjs)

3. Don't tell me (egentilgen är refrengen det ända som jag gillar med den här låten, men den sätter sig!) 

4. Things i'll never say

5. nobodys home

6. he wasn't (gillar inte början)

7. my world

8. slipped away (början och slutet är skumma)

9. im with you  (jag trodde alvarlirligt att det var snälla snälla först när jag hörde introt)


Skidresan

Min dag

Jag kan väll starta med min dag. Jag har läst hela dagen typ. Fruset blod, de är ytterligare en vampyrserie som jag lyckas älska. Några små ärenden har blivigt uträttade idag iaf, som att vi gick å handlade och hämtade Gos från Sivan som var kattvakt. Hon är dessutom mamma till min gudmor. Vi fick lust att gå på bio mot kvällen, vi skulle se Avatar i 3D men den var redan fullbokad så vi gick på 2012 istället. Den var rätt bra, själv tyckte jag att Piloten Sasha (wierdo namn på en kille) var as-snygg ;) ja men nu tänkte jag berätta om skidresan.

Skidresan

Det var grymt! Jag hade suveräna skidor så jag nailade svarta backarna like a queen :P Vi spänderade så klart den med the Hansson family. De dåliga sakerna var att jag hade med mig världens sämsta bok: Ivanhoe, förut tyckte jag mycket om filmen men nu tittar jag bara på den för att det är tradition. När filmen var slut avbört jag genast att läsa den sega boken och började på Törst; första delen i Vampire academy, jag nämde ettan förut (frusetblod) se ovan. De är säkert hundra gånger bättre på engelska men jag fick dem på svenska såå...  en annan dålig sak, Jag gick in i mamma å pappas sovrum när de gjorde DET :$  PINSAMMT!!!!!!!  sugna på detaljer? (bwahahahahaaha) Mamma var överst X)  jag låtsades som om jag fick världens huvudvärk och att jag inte såg något, heh lite genomskinligt. Sen frågade jag om vi hade huvudvärkstableter (men jag tog ingen jag menar jag e inte dum heller). En anna dålig sak, Maximilian gick in i badrummet när jag gick ut från bastun eeh jag hade precis tagit av mig bikinin. Jag skrek URSÄKTA?! han gjorde stora ögon och stängde dörren. Han e 6 år så det e väl inte så farligt, speciellt inte efter som han har en morsa med enorma boobs! jag märkte inget först (jag brukar ju inte derekt bry mig om sitzen på någons bröst) men sen såg jag hennes bikini hänga på tork, i sommras asså. Julia kunde inte komma hon hade stukat foten :C En annan dålig sak, Det var inga söta killar där i min ålder! Det var några men de va inge söta. Ännu en dålig sak, Sofie och Maxi gick mig på nerverna! Kan jag på spela ett av dina Ds spel (de har egna konsoller) alla spel jag har är nog för avancerade för dem. De fick låna mitt cooking mama2 men de klarade inte ens att skala ett äpple. När man sitter å snackar ska de jämt ha uppmärksamhet! Visst är det sött iblaand men de fattar inte när det är nog. En gång försökte det "attackera" mig (översättning: kittla mig) men det blev som misshandel på mig. De slog ju mig. Ja sa saker som nu räcker det men i snäll ton för man vill ju inte skrika eller vara elak när deras föräldrar sitter brevid. Det var naturligt vis bra saker med resan åxå. Som en mysig spelkväll och att åka pulka :P Jag snodde freddis ipod hela resan så jag har några nya favvorit låtar, alla av samma artist. Men de lägger jag upp imorn, det var längelänge sen jag gjorde en musiklista. Nu vill jag gå och lägga mig och läsa så ciao


julbilder

Hej igen! nu e jag tillbaka från skidsemestern i börnrike. Vad ska jag börja, skidsemestern eller julen? hmm... Det får bli julen för den var först, alltså:

Jag firade jul men det har jag redan berättat om, men här kommer bilderna;




TITTA SÅ MYCKET PRESSENTER!!!!!!! synd att inte alla var till mig




i år var temat lila och silver för vi har haft guld i så många år att jag typ fick damp när de föreslog det igen. men vi hade ingen stjärna i år :C



här är en bild på mormors hund Tindra




här va en fin bild på mig å salsa men den ser så gammal och urblekt ut.

sen var det bara knäppa bilder på när folk öppnar presenter eller folk med konstiga miner

RSS 2.0