Hemma hos miss Marple!

Efter skolan mötte jag min faster, tillsmamans med Salsa och Freddi, på s:t eriksplan och därifrån gick vi till "Classic tea room". Där inne var det precis som hema hos miss Marple vi gick och satte oss och bestälde varsin deluxmeny! Jag tog teét Roibus (stavning*) Salsa tog Jasmin-te Freddi tog Erly Gray (stavning jag vet) och Faster Annette tog något jag inte kommer ihåg. Kyparen hade typ världens sämsta minne vi bad honnom hämte mer, jag tror det hette clottage cream, men han glömde det fem minuter senare frågade vi igen men han glömde då också så vi struntade i det och gick på tårtan istället... Jag tror jag aldrig har varigt så mätt som när jag gick där ifrån, men det har jag, i spanien men det är en annan historia...


Dåliga nyheter...

Juste dåliga nyheter... The Host (Genom dina ögon) kommer ut på film snart. Kan de inte låta bli! Ush, det gör mig deppig att bara tänka på saken.
Men nu ska jag gå till skolan ciao!


Nu går det inte att ändra sig! =D

Igår var jag nere och köpte Bobs akvarium! och lite grus till botten och ett filter. Om jag hinner idag ska jag köpa en växt och en sak att ha i. Bob ska jag köpa imorgon. Det blir nog lite ensamt för Bob så jag tänker köpa en Beatrice också. Jag längtar!


Halo

Jag är så trött på låten halo av Beyonce vem orkar höra "halo! halo! halo! halo! halo!" hela tiden?  Den var bra den första månaden men nu suckar jag varända gång den kommer upp på radio.


Saker kommer fram tillslut.

Saker har faktist en tendens att komma fram tillslut. Jag letade igenom en ryggsäck för att jag skulle fylla den med matsäck igår ocg gissa vad jag hittade! Två försvunna DS-spel ett AnimalCrossing och ett SuperPrincessPeach. De har jag saknat jätte länge, så länge att jag hade gått och köpt ett nytt AnimalCrossing. Så nu har jag två AnimalCrssing, Salsa har ett och Freddi har ett. Jag vill inte riktit ge bort det ena, det vore ett sånt slöseri med pengar men jag vil ju inte sälja det heller... Jag vet vilket jag vill behålla, det är klart... Jag är öppen för föslag hjälp mig gjärna ur det här!


Småsaker

Idag slutade vi 12 sååå nice! Jag börjar undra om det överhuvudtaget är någon som läser den här bloggen, och om jag ska skriva vidare... Men ingen kan ju läsa den om jag inte skriver så jag fortsätter. Jag vet att designen är lite knäpp men Lovisa ska försöka få ordning på den... Någon gång... Herman mår bra och det är mycket Bob-snack här hemma. Jag försöker mig på Facebook för första gången, Hur i hela världen ka den veta vilka jag känner!? Jag ska nog simsa lite nu, det var länge sen sist.


Herman!

Herman är hemma hos mig just nu! Herman är en deg som blir en jätte god kaka/bröd tillslut. Han är som ett kedjebrev fast en kedjekaka. Herman bubblar ! Det betyder att han typ mår bra och är full av liv.


Tunnelbanesafari?

Idag var det en aktivitetsdag i skolan vi skulle ha tunnelbanesafari. Ja det låter knäppt och det var rätt konstigt också. Min grupp skulle först till Tensta och när vi gick in i Daglivs klippet så såg vi blandannat fårhjärta och lammtatmar och kotunga och massa konstiga och äcksliga saker. Jag har foton på dem men jag vet inte om jag vågar visa dem... Vi köpte några läckerol-askar och den laxerande efekten bevisades. När jag kom hem gick jag till akvariebutiken men Bob min blivande guldfisk köptes inte.
Det var allt ... Hejdå!


Kliiga röda äppelfläckar.

Jag har läst ut "Genom dina ögon" och ska påbörja "Blind måne" som är den fjärde delen i serien "Trollrunor" som jag läser , den är inte så bra men jag överlever nog. Mormor och Göran ska komma på middag senare. Idag har det allstå inte hänt så mycket. Jo, förresten vi var hos Morf och Guns ett litet tag, de hade bakat en äppelpaj och glömt att jag är alärgisk mot äpplen (Det är problemet med att vara mellersta barnet alla glömmer bort sådant) Men jag åt ändå och jag lider igenom mitt straff just nu med kliiga röda fläckar i fejset. Ja det var väl allt för idag.
"Genom dina ögon" var jätte bra förresten jag grät i de sista 1 och ½ timmarna. Men "twilight"var fortfarande bättre av Stephenie Meyers böcker. Den här kommer väl på fjärde-femteplats av alla mina favoritböcker.
Nu kommer mormor och Göran och hundarna måste gå!


Liten storstädning

Igår var det typ en liten storstädning, vi städade hela pappas badrum och typ lite i garderoben (garderob, klädkammare, föråd vad man nu väljer att kalla den) när vi var klara med det gick mamma och pappa på teater: de tre musketörerna, eller nått. Freddi var hos faster Anette så det var bara jag, Salsa och Gosi-mos hemma. Vi beställde pizza det var ett missöde rakt igenom jag började med att skrika i telefonen när vi beställde: "HEJ DET ÄR MICAELA!" av gammal vana men jätte högt och han svarade lite förläget: "hej micaela, det här är pizzeria amigo vad vill du beställa?" Jag sa att vi ville ha en kebab-pizza (Alexandras) och en Al capone (min). När vi var på väg ner för att hämta pizzan sa Salsa "du beställde väll barnpizzor" vi äter nämligen inte mer än så "eeh... nej? skulle jag det?" Svarade jag och Ja det skulle jag tydligen (hon blev väldigt arg). När vi kom ner till pizzerian frågade han vad vi hade beställt och jag ansträngde mig för att säga:"Vad var det nu hon beställde?" för att jag inte ville erkänna att det var jag som hade skrikit i luren. Vi betalade för våra pizzor (jag tog en läsk och en vitlökssås till) och gick hem. Jag märkte upprört att vi inte längre fick några klubbor när vi beställde där =,( när vi kom hem hade filmen vi ville se redan börjat, det var "she's the man" men vi hade sätt den förut så det var inte så farligt. När jag öpnade min pizzakartong upptäckte jag att han hade LAGT BANAN ISTÄLLET FÖR BACON PÅ MIN PIZZA!!!!!!!! Så jag fick sitta och pilla bort bananen från min pizza (curryn och vitlökssåsen döljde det mesta av banansmaken som satt inbränd i degen) jag menar jag kunde ju inte gå tillbaka med den för filmen hade ju redan börjat. Senare på kvällen kollade jag på "royal pains" med en skål glass i knät.


Allsångs mobilen

Jag tänkte berätta lite mer om hur jag tappade min mobil. Va hade varigt på allsång på skansen och om man vill få bra platser går man det ca en timme innan öppningsdags och sitter där och väntar hela dagen, missförstå mig inte folk tältar för att få bra plattser, vi kom en timme innan öppningsdags och vi kom ändå långt bak i en av köerna.  Sen finns det idioter som tror att det bara är att gå dit typ fem minuter innan och få en plats. Varje fall så är man väldigt trött när man går där ifrån och vi hade en påse med typ skräp som några gamla regnkappor m.m. Pappa undrade iom han kunde slänga den och vi gav honnom ett jakande svar. Där i låg min mobil. Resten av sommaren fick jag gå mobillös =C Nu har jag freddis gammla.


Bakelser?

Ibland förstår jag inte mina föräldrar. De är typ anti-socker människor. Iallafall vi skulle köpa bakelser och jag hittade inget som passade, då blev de sura! Hur kan de bli sura för att jag väljer att ta inget istället för massa onyttigt? Det fanns en annan bakelse-affär tvärs över gatan och jag fick inte gå dit, och de kallar mig lat! Det finns typ lite glass hemma men det passar inte så bra samman med kurrysmaken jag fortfarande har i munnen från middagen. Jaja vi får se hur det blir.


Klassiker

Vi har en läxa där vi ska leta ut en klassisk saga, för vi ska ha sagostund som på dagis fast i skolan, och då ska man läsa dem högt. Det finns ju så många att välja mellan! Jag funderar på att ta: Tummelisa, Tummeliten, Rapunzel, Märterkatten i stövlarna, Råttfångaren i Hamlen, Älvorna och skomakaren, Pinoccio, Den ståndaktige tennsoldaten eller Rödluvan och vargen (Inte den där rödluvan skär upp vargens mage så mormor kan klättra ut, den är ju barbarisk! jag gillar bättre den där när mormor klättrar ut ur skåpet) Men jag har bestämmt mig för att ta "den lilla sjöjungfrun" för sagan är så olik alla andra, jag älskade den när jag var liten, det var ju så sorglit att hon valde att ta sitt liv istället för att mörda prinsen. (redan då älskade jag böcker mer än filmerna, som askungen, jag tyckte hon var mycket finare på bilden i boken än i filmen och att det var jätte bra att hon förlät sina styvsystrar.) "Rapunsel" var en favorit och det var "råttfångaren i hamlen" också, och "Älvorna och skkomakarn" och "Den lilla sjöjungfrun". Vi har altså en bok med alla dessa sagor och mer som jag älskade att läsa i när jag var liten. Så när jag tog fram den igår fick jag en rad av flashbacks. Skönheten och odjuret tyckte jag om i bokform men jag hatade fimen. Jag typ mobbade ut henne totalt, sa att hon inte skulle få räknas som prinsessa eftersom hon inte hade någon krona.

Måste gå nu skola, ni vet, Bye!


Vanlig dag.

Idag var det typ bara en vanlig dag. Hade badminton senare på kvällen och Frida såg ut att somna på bussen hem. Jag kände mig också så. Kommer inte på något mer att skriva.


19:05

Jag har precis läst klart "Sukari min vän" och har torkat tårarna (den var ju så sorglig!) jag har påbörjade också "Genom dina ögon". Pappa är och ger blod och klipper håret och Salsa är på simmning och mamma och Freddi sitter barnvakt (åt vem har jag redan glömt). Så det är bara jag och Gosan hemma. Till middag fick jag gnocci (utalas [njockis]) med tomatsås. Har ni hört den här låten "Jag är en vampyr" av vem-det-nu-var-som-sjöng-den. Den är konstig! jag menar lyssna på texten >foten i huvet, gud vet vad som hade hänt om hunden, hade varigt bunden>
jaja, jag ska gå nu ciao!


Hallå! titta hit! Det här är viktigt! INNAN DU LÄSER DE ANDRA INLÄGGEN!!!

Det här är min nya blogg!! (den här skulle tydligen vara bättre) Jag har "kopierat och klistrat in" alla mina förra inlägg till den här bloggen för att jag skulle ha saknat dem annars... =/ Så om ni redan har läst dem behöver ni knappast läsa om dem. Men här är gränsen mellan nya och gammla inlägg... Uppfattat?


Igår

Förlåt för att jag inte han skriva något igår jag hade fullt upp. Morgonen började med att jag och Salsa hade ett mini-tandkräms-krig vilket slutade med att jag fick gå och byta om. Sedan när jag var på väg till tunnelbanan kom jag på att jag hade tagit på mig fel skor. på idrattsdagen började vi med löpning. Vi skulle springa 3 kilometer. Jag gick nästan hela sista biten och kom trea bakifrån=( Efter det åt vi lunch jag hade med mig pankakor och en saft som luktade nästan som vin. Sen gick vi till eriksdalsbadhus och där hade vi jätte kul. Vi åkte ruchbana och lekte lite burken m.m Jag och lovisa skulle kolla ifall vi kunde nudda botten (det kunde vi) och när jag kom upp fick jag kramp men den varade bara i något ögonblick. Detta uppehöll oss så vi märkte inte att alla andra hade börjat med simtestet. Vi kom lite sent men det gick bra. Sedan bubblade vi bubbelpool och åkte ber ruchkana och bastade. Sedan åkte vi hem och och jag klev av vid fridhemsplan och gick direkt till vestermalmsgallerian, till parfymeriet och köpte ”Naomi Campbell natural spray” och sedan gick jag till akademibokhandeln och köpte ”genom dina ögon” av Stephenie Meyer. Jag gick hem och sedan åkte jag och min bästis Anna till en provapåomgong på klättercentret i solna. Vi hade jätte roligt mest för att vi var så flummiga. Varje gång jag sa ”lycka till” fick hon kramp. Spookie! Sen gick jag hem kollade på the mentalist, åt middag  och åt glass. Gosan kom hem igår kväll också =)


frånvarolapp

Jag förstår inte varända gång vi får frånvaro lappar har jag alltid minst en lektions ogiltig frånvaro, men jag är alltid i tid ofta står jag och väntar i tio minuter för att lektionen ska börja! mamma och pappa printade nog ut den fär lappen från internet för den låg bara plötsligt på min dator. Det är ju lärarnas fel att de inte har ”bockat av” mig knappast mitt! Katten har inte kommit tillbaks och mamma och pappa har gett mig pengar till parfym och bok. Så jag var nere och skulle köpa parfymen men mia insisterade på att jag skulle sova på saken fast jag redan hade bestämmt mig (Mia följde med mig, altså min moster Marie hon skulle nämligen åt samma håll). Sen skulle jag köpa bok men de hade stängt, sen skulle jag köpa mjölk så jag gick in på Lidl. Där irrade jag om kring i typ tjugo minuter men de hade slut. Då gick jag till morris livs och köpte mjölk. När jag kom hem hade mamma redan köpt mjölk och då blev jag lite sur.

Imorgon är det idrottsdag, vi ska simma och springa, efter det tänker jag köpa min parfym och boken och efter det ska jag gå på provapåklättring med min bästis.


en katt, en parfym, en bok och ett mjölkpaket

Har precis kivats med mina föräldrar för att de säger att de inte tänker ge mig pengar för att köpa en parfym (eller ”åh du toalett” som de kallar det”  ((?))   )  och en ny bok (genom dina ögon) men tycker att jag ska gå och köpa mjölk. men de ändrar sig säkert efter maten. Jag kom nyss hem från skolan, jag hade tyska hemspråk som sista lektion vilket innebär en promenat till och från adolf-fredriks musikskola. Jag har haft ont i halsen idag och jag hoppas verkligen inte att jag börjar bli sjuk. Men så är det säkert inte. Nu ska jag gå och leta efter kissemissen min, (som är en utekett) vi släpper ut henne på gården ibland men hon ville inte komma tillbaks i gårkväll och hon kom inte fram i morse.

Hejdå så länge


Just nu + lite bokcitat

Ska snart gå och lägga mig med en bok i min säng. Dagen har varigt lugn och jag pratade med min bästis lite kort i telefon nu på kvällen, vi ska gå på provapå klättring nu på tisdag. Försökte ladda upp bilder från min kamera men det gick såklart åt helvete… Boken jag läser heter ”där vinden får vila” och handlar om en tjej och en kille år 1420. Ett litet citat från första boken i den serien: ”Bäst att sätta upp en munter grimas, trots eländet. För att lätta upp sin egen stämmning, tänkte hon tillbaka på gårdagen, och hennes ansikte ljusnade. Den förunderliga upplevelsen med fågeln i skogen, och kännslan av att inte vara ovälkommen… Hon hörde liksom hemma där”. Meningen sa inte så mycket men… Okej, nu när vi ändå är inne på bokcitat-spåret måste jag bara få skriva ett till som jag tycker är så vackert. Alltså, citerar: ””Så har då guden själv berett en grav åt förrädaren. Begrav honnom i den kluvna eken.” De bugade och gick sin väg, genom åskmullret och det plötsliga slagregnets smatter, och Morgaine insåg plötsligt och i stor oro att hon hade glömt Nimue. Men samtidigt sade en röst inom henne: Nu är det för sent. De fann henne vid middagstiden, just när solen trädde fram igen efter ovädret. Hon flöt drunknad på vattnet bland Sjöns vassruggar och det långa håret bredde ut sig som en gloria av vattenväxter och Morgaine blev som lamslagen av smärta, men kunde innerst inne ändå inte sörja över att Kevin inte behövt färdas ensam till skugglandet bortom döden.” Det var ur en av mina favoritböcker ”Avalons dimmor” (den kommer på andraplats, på delad förstaplats ligger Twilight-serien och HarryPotter-serien)


15:55

Har tittat klart på ”biss zum morgengrauen” och solen skiner. Jag ska väll gå ut på flajjan när jag har skrivit klart det här inlägget. Åt precis en kexchoklad så jag har smaken kvar i munnen. Jag lyssnar på ”out from under” vi är på väg hem, musiken lyckas inte dölja surrandet från motorn. Jag har packat kvar är bara och bädda sängen sedan är jag klar att gå. Nu är det nog dags att få lite sol i alla fall, Adios!


Love twilight Hate twilight!

Vad i hela världen ser folk i twilight filmen den är sämst!!!!!! jag älskar böckerna verkligen men filmen är sämst! Man måste ha läst boken för att förstå filmen. Som när hon går in i biologisalen, då ser det ut som om han tycker att hon stinker! Eller när han ställer sig i solljuset, det ser ut som om han var svettig! Kunde de inte ens ha ansträngt sig med att för söka få dem att likna personerna i filmen? som tillexempel att färga hans hår rött?! de kunde ha hittat en bättre skådespelare för alice, hon ser drömmande ut genom hela filmen, typ som loony lovegood (ur harry potter)! I böckerna beskrivs hon som sprallig. Det är tusen saker mer som är fel med den filmen men jag hade tänkt sätta på twilight nu (en till läxa, jag skulle inte direkt göra det frivilligt,) eller ”Biss zum Morgengrauen”  som den heter på tyska… Eller jag kanske ska ta en promenad först? jo jag gör så tar en promenad och sätter på den sedan (*suck). (har folk verkligen inte fattat att twilight är en bok man inte kan göra en film av!)


Om jag fick radera en sak…

Pappa vill att jag ska öva min Tyska (pappa är halvtysk och har pratat tyska med mig sen jag föddes för er som inte visste det) så han har köpt in massor av filmer som är dubbade till tyska. Bl.a Twilight och what happend in vegas? m.m  Det är problemet med att vara mellersta barnet, det känns som att mina föräldrar inte känner mig ibland, pappa av alla människor borde väll veta hur mycket jag avskyr dubbad film, jag menar jag klarar ju inte ens att titta på animerade filmer på svenska. Allvarligt ifall jag fick radera någonting från vår jord (ifall man inte fick ta något jätte stort altså, får man det skulle det väl vara krig eller obesvarad kärlek eller nått) skulle det vara dubbad film, eller det hemska ögonblicket då man står vid ett stort ävergångställe fullt med fok och ingen ens har tryckt på knappen… Det är störande! När det händer försöker jag få ögonkontakt med så många som möjligt och sedan med stora  rörelser demonstrera hur man går fram till knappen och trycker på den, efter det psykar jag dem tills alla har gått över och kommit utom synhåll, men det hör inte hit. Okej, trots at klockan är 00:41 ska jag sätta på What happend in vegas på tyska. (jag ska göra min ”läxa”  som en duktig flicka och förhoppningsvis somnar jag framför filmen… men det händer nog inte för jag har presic tryckt i mig fyra fantor, en cola och en godispåse så jag är lite hyper just nu)


En amsaga

Vi har ett No-arbete i skolan (eller hade, det blev klart i onsdags) om astronomi. Vi ska skriva ett häfte om solsystemet och sådant och man skulle skriva lite om ebb och flod… då kom jag och tänka på en amsaga jag måste ha hört för länge sedan, på tv eller någon som berättade den kommer jag inte ihåg men den gick såhär:

Den börjar med att en liten flicka frågar sin mamma om varför det blir ebb och flod eller varför det blir vågor, jag kan inte komma ihåg vilket. Då svarar mamman ungefär:

För länge, länge sedan i världens första natt så såg havet månen för första gången och förälskade sig i den. Havet dansar för månen var ända natt och dansar för att locka fram den varje dag, så det händer att vi kan se månen på dagen ibland. Det är den dansen som vi ser som vågor. Vattnet vill alltid hålla sig så nära  månen som möjligt det är det som är ebb och flod, för månen snurrar ju runt jorden och åt den sidan där månen är finns det alltid mer vatten det är flod och på de sidor där månen inte är finns det ebb altså mindre vatten.

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att det var en vacker historia och ett fint sätt att förklara det på.


Guldfiskar

jag har en katt hemma, som heter Gosan, vi satt och pratade om henne en kväll vid maten och några sa att hon inte ens skulle skada en fisk om hon kunde för att hon var så tråkig. Men mamma och jag höll inte med vi sa att hon skulle döda den. Så jag planerar att köpa en guldfisk för att kolla. Jag hade tre guldfiskar när jag var liten som jag fick i julklapp. De hette Göran Persson, Inez Usman och Marita Ulvskog (tre socialdemokratsika politiker). Jag tror att det var ett skämt till mina föräldrar som är väldigt moderatiska. De typ dog eller nått (fiskarna asså).  Okej, det här var ett meningslöst inlägg… jaja…


Fredag+Lördag-sammanfattning

Fredag

Okej, i fredags hade vi gymnastik och vikarien hade sedan en vecka tillbaka lovat oss att vi skulle få ha turmenator (stavning?) som är en askul lek men vi fick inte ha det för några tjejer, konstigt nog, röstade ner den. Då hade vi spökboll istället (boring!)  som vi redan hade haft typ tre lektion i rad innan dess (tjejerna mot killarna, de fick så mycket pisk. Ha!) . Några av mina vänner blev typ rätt assura (ska vi köra inga-namn-nämda-metoden?) så de ansträngde sig inte särskillt sedan avslutade vi med evighetsstafett (gäsp) och då ville inte de vara med i ren protest! Jag undrade vad problemet va eftersom de inte ville ha spökboll och nu slapp de ju det och de svarade att evighetsstafett var ännu tråkigare än spökboll (vilket är sannt). Vikarien sa att evighetsstafetten var valfritt och många skippade det. Men inte jag (stolt!), killarna fuskade skitmycket men jag menar vad kan man vänta sig av dem att de skulle vara nobla? (nu känner jag mig en aningen sexistisk men jag är den jag är ♀) Så mina vänner hakade tydligt upp sig på detta men jag ville inte att detta skulle få föstöra min fredag. I slutet av skoldagen hade vi textilslöjd och jag har en jobbig tendens att alltid avancera mitt arbete innom slöjd (vem vet det kanske leder till ett MVG i 8:an och 9:an) så efter nästa slöjdlektion kommer jag ligga efter rejält.  Sedan hamnade jag i ett dilemma ska jag ut med båten efter skolan eller ej. Mina syskon skulle inte med (okej mitt syskon och min kusin som är som mitt syskon) för lillasyster Fredrika var sjuk och Alexandra skulle träffa sin mamma. Det skulle nog inte bli så kul på båten utan dem och det var städhelg på jolpen (=ön vi skulle till, vår klubbholme). Men jag åkte dit ändå och njöt av en värdefull sykonfri helg.

Lördag

Jag sov ut ordentligt i morse (så skönt, det var länge sen jag gjorde det!) Jag har sluppit städa på hela dagen (nu är klockan 11 på kvällen) för jag har tagit hand om Sofie istället. Sofie är mina föräldrars typ bästisars dotter och hon är typ tre år gammal. Så jag har underhållit henne hela dagen så hon inte var i vägen (barnvakt utan betalning altså) försökte lära henne att att sticka men det gick åt helvete hon klarade inte ens en enda... är det maska det heter? Så jag satt hela dagen och ritade av typ hela min familj och hela hennes familj och hon ritade ett helt ritblock fullt med spargrisar och spöken. Och nu sitter jag här och skriver.


Musiksmak

Jag kan väl skriva lite om vad jag gillar för musik… 

Topp(… eeh, nu måste jag räkna dem, typ alla kommer på delad första plats och andra plats och sånt)2 (10?) !

(exempel, exempel =låt namn, artist (exempel)= komentar >exempel>= citat från låten)

1. When I found you, Britney Spears (Jag älskar när hon sjunger ”when i found you I found the closest thing to heaven” det berör mig jätte mycket, har ingen aning varför men jag menar det är inget tråkit som ”you are my heaven” eller något sådant lamt) >when i found you I found the closest thing to heaven>

Bombastic love, Britney Spears (looove introt) >and it’s gonna be exactly like in a movie>

Unusual you, Britney Spears (den var inge bra första gången, inte andra gången heller, tredje var den okej, fjärde rätt bra, femte loooved it!) >did’nt anyone tell you your s’posed to brake my heart, I expect you to, so why havent you?  maby you are not eaven human ‘cuse onley an angel could be so unusual.

Shattered glass, Britney Spears (bara en vandlig tråkig  låt tills man lyssnar på texten, men även då kan den förbli en tråkig en) >Was it realy worth it? was she every thing that you where looking for? Feel like a man? I hope you know that you cant come back ‘cuse all we had is broken like shattered glass. You are gonna see me in your dreems tonight, my face is gonna hunt you all the time>

Out from under, Britney Spears (det enda jag gillar med den här låten är igentligen bara de första sex orden, men ändå, de var tillräckligt bra för att komma på delad förstaplats) >breathe you out, breathe you in>

Whenever wherever, Shakira (Hon har så himla cool röst!) >never could inmagine there where only ten million ways to love somebody>

2.Radar, Britney Spears (introt är skitjobbigt att ha i lurar och är väldigt tjatig) >When you walk and when you talk I got the tingle>

Kill the lights, Britney Spears (Basic lixom och det är jobbigt att de pratar så mycket i början) >Mr photagrafer I think im ready for my close-up tonight, make sure you catch me from my good side, Pick one!>

Handle me, Robyn (tjatig men lite orginel) >‘cuse you are a selfish, narcissistic, psycho, freaking, bootlicking, nazi, creep)

Be mine, Robyn (Gillar att hon pratar mitt i låten, det passar) >It’s a hard thing faking a smile when I feel that im falling apart inside>

Ja det var väll allt, (det finns tusen tredje platsare och jag orkar inte skriva alla de.) Ni ser att jag gillar Brítney spears men det är för att jag precis pumpade min ipod med två av hennes album så det blit rätt mycket men sen så har jag ju en hemsk tendens att lyssna sönder alla mina favoritlåtar =( Som typ förra månaden hade jag typ helt andra favvosar (bl.a shakira, underneath your clothes och hallelujah men de är somsagt sönderlyssnade, och det kommer dessa också vara om en, två månader.


Första inlägget

Okej det här kommer aldrig att gå bra, jag försökte skriva dagbok en gång men det gick åt helvete och det kommer detta också göra. I varje fall är detta första inlägget så jag kan väll passa på och skriva lite om mig själv. Jag är 13 år gammal och bor i stockholm. Jag heter micaela (hmm… något mer jag behöver skriva? nej jag tror inte det)


RSS 2.0