Musiksmak

Jag kan väl skriva lite om vad jag gillar för musik… 

Topp(… eeh, nu måste jag räkna dem, typ alla kommer på delad första plats och andra plats och sånt)2 (10?) !

(exempel, exempel =låt namn, artist (exempel)= komentar >exempel>= citat från låten)

1. When I found you, Britney Spears (Jag älskar när hon sjunger ”when i found you I found the closest thing to heaven” det berör mig jätte mycket, har ingen aning varför men jag menar det är inget tråkit som ”you are my heaven” eller något sådant lamt) >when i found you I found the closest thing to heaven>

Bombastic love, Britney Spears (looove introt) >and it’s gonna be exactly like in a movie>

Unusual you, Britney Spears (den var inge bra första gången, inte andra gången heller, tredje var den okej, fjärde rätt bra, femte loooved it!) >did’nt anyone tell you your s’posed to brake my heart, I expect you to, so why havent you?  maby you are not eaven human ‘cuse onley an angel could be so unusual.

Shattered glass, Britney Spears (bara en vandlig tråkig  låt tills man lyssnar på texten, men även då kan den förbli en tråkig en) >Was it realy worth it? was she every thing that you where looking for? Feel like a man? I hope you know that you cant come back ‘cuse all we had is broken like shattered glass. You are gonna see me in your dreems tonight, my face is gonna hunt you all the time>

Out from under, Britney Spears (det enda jag gillar med den här låten är igentligen bara de första sex orden, men ändå, de var tillräckligt bra för att komma på delad förstaplats) >breathe you out, breathe you in>

Whenever wherever, Shakira (Hon har så himla cool röst!) >never could inmagine there where only ten million ways to love somebody>

2.Radar, Britney Spears (introt är skitjobbigt att ha i lurar och är väldigt tjatig) >When you walk and when you talk I got the tingle>

Kill the lights, Britney Spears (Basic lixom och det är jobbigt att de pratar så mycket i början) >Mr photagrafer I think im ready for my close-up tonight, make sure you catch me from my good side, Pick one!>

Handle me, Robyn (tjatig men lite orginel) >‘cuse you are a selfish, narcissistic, psycho, freaking, bootlicking, nazi, creep)

Be mine, Robyn (Gillar att hon pratar mitt i låten, det passar) >It’s a hard thing faking a smile when I feel that im falling apart inside>

Ja det var väll allt, (det finns tusen tredje platsare och jag orkar inte skriva alla de.) Ni ser att jag gillar Brítney spears men det är för att jag precis pumpade min ipod med två av hennes album så det blit rätt mycket men sen så har jag ju en hemsk tendens att lyssna sönder alla mina favoritlåtar =( Som typ förra månaden hade jag typ helt andra favvosar (bl.a shakira, underneath your clothes och hallelujah men de är somsagt sönderlyssnade, och det kommer dessa också vara om en, två månader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0