Liten storstädning

Igår var det typ en liten storstädning, vi städade hela pappas badrum och typ lite i garderoben (garderob, klädkammare, föråd vad man nu väljer att kalla den) när vi var klara med det gick mamma och pappa på teater: de tre musketörerna, eller nått. Freddi var hos faster Anette så det var bara jag, Salsa och Gosi-mos hemma. Vi beställde pizza det var ett missöde rakt igenom jag började med att skrika i telefonen när vi beställde: "HEJ DET ÄR MICAELA!" av gammal vana men jätte högt och han svarade lite förläget: "hej micaela, det här är pizzeria amigo vad vill du beställa?" Jag sa att vi ville ha en kebab-pizza (Alexandras) och en Al capone (min). När vi var på väg ner för att hämta pizzan sa Salsa "du beställde väll barnpizzor" vi äter nämligen inte mer än så "eeh... nej? skulle jag det?" Svarade jag och Ja det skulle jag tydligen (hon blev väldigt arg). När vi kom ner till pizzerian frågade han vad vi hade beställt och jag ansträngde mig för att säga:"Vad var det nu hon beställde?" för att jag inte ville erkänna att det var jag som hade skrikit i luren. Vi betalade för våra pizzor (jag tog en läsk och en vitlökssås till) och gick hem. Jag märkte upprört att vi inte längre fick några klubbor när vi beställde där =,( när vi kom hem hade filmen vi ville se redan börjat, det var "she's the man" men vi hade sätt den förut så det var inte så farligt. När jag öpnade min pizzakartong upptäckte jag att han hade LAGT BANAN ISTÄLLET FÖR BACON PÅ MIN PIZZA!!!!!!!! Så jag fick sitta och pilla bort bananen från min pizza (curryn och vitlökssåsen döljde det mesta av banansmaken som satt inbränd i degen) jag menar jag kunde ju inte gå tillbaka med den för filmen hade ju redan börjat. Senare på kvällen kollade jag på "royal pains" med en skål glass i knät.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0