Fredag+Lördag-sammanfattning

Fredag

Okej, i fredags hade vi gymnastik och vikarien hade sedan en vecka tillbaka lovat oss att vi skulle få ha turmenator (stavning?) som är en askul lek men vi fick inte ha det för några tjejer, konstigt nog, röstade ner den. Då hade vi spökboll istället (boring!)  som vi redan hade haft typ tre lektion i rad innan dess (tjejerna mot killarna, de fick så mycket pisk. Ha!) . Några av mina vänner blev typ rätt assura (ska vi köra inga-namn-nämda-metoden?) så de ansträngde sig inte särskillt sedan avslutade vi med evighetsstafett (gäsp) och då ville inte de vara med i ren protest! Jag undrade vad problemet va eftersom de inte ville ha spökboll och nu slapp de ju det och de svarade att evighetsstafett var ännu tråkigare än spökboll (vilket är sannt). Vikarien sa att evighetsstafetten var valfritt och många skippade det. Men inte jag (stolt!), killarna fuskade skitmycket men jag menar vad kan man vänta sig av dem att de skulle vara nobla? (nu känner jag mig en aningen sexistisk men jag är den jag är ♀) Så mina vänner hakade tydligt upp sig på detta men jag ville inte att detta skulle få föstöra min fredag. I slutet av skoldagen hade vi textilslöjd och jag har en jobbig tendens att alltid avancera mitt arbete innom slöjd (vem vet det kanske leder till ett MVG i 8:an och 9:an) så efter nästa slöjdlektion kommer jag ligga efter rejält.  Sedan hamnade jag i ett dilemma ska jag ut med båten efter skolan eller ej. Mina syskon skulle inte med (okej mitt syskon och min kusin som är som mitt syskon) för lillasyster Fredrika var sjuk och Alexandra skulle träffa sin mamma. Det skulle nog inte bli så kul på båten utan dem och det var städhelg på jolpen (=ön vi skulle till, vår klubbholme). Men jag åkte dit ändå och njöt av en värdefull sykonfri helg.

Lördag

Jag sov ut ordentligt i morse (så skönt, det var länge sen jag gjorde det!) Jag har sluppit städa på hela dagen (nu är klockan 11 på kvällen) för jag har tagit hand om Sofie istället. Sofie är mina föräldrars typ bästisars dotter och hon är typ tre år gammal. Så jag har underhållit henne hela dagen så hon inte var i vägen (barnvakt utan betalning altså) försökte lära henne att att sticka men det gick åt helvete hon klarade inte ens en enda... är det maska det heter? Så jag satt hela dagen och ritade av typ hela min familj och hela hennes familj och hon ritade ett helt ritblock fullt med spargrisar och spöken. Och nu sitter jag här och skriver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0