Gårdagens "äventyr"

Igår hade jag och Salsa planerat att inte göra något alls. Gå runt med pyjamas hela dagen och så. Men strax efter en underbar lunch som jag hade lagat nästan själv (stuvade makaroner med köttbullar) sa mamma "ni måste gå ut" hon var envis så tillslut gick vi ned till vestermalms gallerian för jag ville köpa ett te och salsa ville testa en parfym hon redan testat flera gånger. Mamma hade också sagt att vi inte fick köpa glass eller fika men det struntade vi i och gick till thelins  och köpte fika. Jag köpte en smoothie och en cocosboll och salsa köpte en gigantisk tårtbit. Vi bestämmde oss för att ha en filmkväll och gick till buylando för att hyra film men de hade inte de vi villa ha inne så vi gick till buylando på s:t eriksplan för att titta om vi kunde hyra dem där men de fanns inte där heller. Då gick vi tillbaks till buylando på flemminggatan för att se om de gick att köpa men det gick inte heller så vi gick till åhlens men de hade inte de där heller. Vi trodde att de hade den på åhlens city så vi åkte dit. På vägen köpte vi varsin perfekta chailatte-naturell. De hade inte filmera på åhlens city heller. Vi hade nästan gett upp hoppet när vi kompå att de kunde ha dem på hemmakväll. Vi åkte dit och blev jätte glada och lättade när vi såg att de hade dem. Men vi fick inte hyra dem för att vi inte var medlemmar ( ? ) så vi gick hem sura. Senare satte vi på några andra filmer som vi redan hade hemma (och jag sprang ned och köpte popcorn till det nya teet). Vi tittade på film till kl 1 men sedan bestämmde vi oss för att gå och lägga oss.

Nu tänkte jag faktist börja på min önskelista så, adjö!


Kommentarer
Postat av: lovisa

Grattis, du är finalist i veckans blogg på min blogg!

2009-10-27 @ 22:07:41
URL: http://lovaisa.webblogg.se/
Postat av: Amina

haha, du hade verkligen ett äventyr!

2009-10-28 @ 12:30:32
URL: http://aminabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0